Fredagsuppdatering 4 maj 2018

Tiden rusar fram och vi är redan inne i maj. Vi som jobbar inom skolans värld är kanske mer medvetna än många andra om hur snabbt dagarna försvinner under våren...
 
Skolans värld ja... Vi brukar skoja om att man aldrig vet hur en dag ska te sig och dagen idag var verkligen ett exempel på det. Min kalender såg lagom fylld ut idag och jag hade verkligen en plan för hur jag skulle hinna med allt som borde hinnas med. Av det blev det intet... på fredagar vill åtminstone jag komma hem i skaplig tid från jobbet, men jag landade hemma klockan halvsju och då hade jag fortfarande tre stora saker kvar att göra innan jag skulle känna att "nu är det helg". Det är både tjusningen och förbannelsen med mitt jobb, men jag vill verkligen inte beklaga mig.
 
Annars har ju veckan varit kort. Jag var på skolan halva dagen i måndags, i tisdags var det röd dag och sedan har det varit full fart onsdag-fredag. Jag känner mig, trots diverse motigheter, lugn och trygg vad jobbet anbelangar. Några positiva besked bland motgångarna har ändå gjort att veckan känns som "break even".
 
I måndags var det valborg och sällan har det väl passat bättre att bjuda på det här klippet. Jag vet att människor i min närhet hatar Håkan Hellström (helt utan anledning) men jag älskar er ändå. Titta och njut! Det här är magi!
 
 
På valborgsmässoafton var jag på Tunavallen i Eskilstuna och tittade på fotboll i Superettan tillsammans med Fredrik och Sixten. Det var match mellan AFC och Degerfors som hemmalget vann. Sixten hade varit hos oss från söndag till måndag. Mys!
 
 
Helgen var i övrigt ganska intetsägande och veckan har också rullat på utan åthävor varför det inte finns så mycket att skriva den här veckan. När Sixten var här fick han hjälpa mig att jobba med veden.
 
 
Sixtens lillasyster Elvira är på Kreta på semester. Hon skickade ett vykort där även jag fick vara med på ett hörn :)
 
 
I vår hall har vi en fotoaffisch som jag älskar. Det finns så många fantastiska bilder och jag tänkte bjuda på några av dem. Tyvärr (barnbarn växer ju så otroligt snabbt) är just dessa bilder ungefär två år gamla, men jag blir ändå lika glad varje gång jag tittar på bilderna. Håll tillgodo!
 
 
Självklart har jag varit på gymmet under veckan, närmare bestämt fem gånger. Jag närmar mig 100 träningspass hittills under 2018 och per den 30 april såg det ut så här i jämförelse med föregående tio år.
 
 
Var snälla mot varandra! Allt annat gör bara ont och gör människor ledsna och sårade. Trevlig helg!
 
//Steven :-)
 

Kommentera här: