Fredagsuppdatering 1 september 2017

Fredag! Älskade fredag! Jag har en vecka bakom mig där jag jobbat kopiöst mycket vilket även syns på hur lite jag sovit de senaste fyra nätterna. Tur att jag började med en bra sjutimmarsnatt mellan söndag och måndag eftersom det blivit sämre med sömnen följande fyra nätter. Häftigt att jag på minuten sovit exakt fyra timmar två av de senaste fyra nätterna.
 
 
Sömnbrist till trots. En grymt bra vecka på skolan och det har aldrig någonsin känts så bra sedan jag började som rektor på Europaskolan Malma den 21 mars 2016. Mängder av positiva inslag mest hela tiden och en personalgrupp som går åt samma håll, dessutom med ett smittande leende på läpparna. Just nu trivs jag nog bättre än vad jag någonsin har gjort på ett tidigare jobb.
 
Förra söndagen firade vi min svärfar Lennart som hade passat på att fylla 85 år dagen innan. Vi var på restaurang i Vaxholm och det var mycket trevligt. Själva restaurangen (Waxholms hotell) var tämligen kass, åtminstone vad gäller service, men det förtog inte glädjen. Vi var en brokig samling människor med Helenas syskon Marie och Anders, våra döttrar Marie-Helene och Ellinore samt hennes sambo Calle, Maries man Bengt och hennes söner Magnus och Gustav samt Anders fru Anette. Jag vet banne mig inte om jag varit i Vaxholm tidigare, tror inte det. Verkade vara en supermysig liten stad där jag fascinerades av den aldrig sinande båttrafiken med Vaxholmsbåtar. Selfiebilderna här nedanför är ganska usla, inte bara beroende på motljuset utan även på det faktum att min kameralins på telefonen var smutsig.
 
 
Helena tillsammans med sin pappa Lennart, syster Marie och bror Anders.
 
 
I tisdags gjorde Hibo Viking en ny start, denna gång i Östersund. Ännu en gång startgalopp och en sjundeplats. Nya tag på Romme nästa fredag.
 
Igår fyllde vårt äldsta barnbarn Sixten sex år. Vi hade som vanligt skickat in ett grattis till tidningen. På söndag ska vi fira honom, samma dag som hans lillasyster Elvira fyller tre år vilket är på pricken 50 år efter att Sverige övergick till högertrafik. Jag minns det.... ännu ett tecken på att jag inte är 23 längre.
 
 
På tal om trafik. Jag glömde skriva i förra veckans fredagsuppdatering att jag blev ögonvittne till en singelolycka när jag åkte hem från jobbet samma dag. Norr om Björndammen var det en mötande bil som for tvärs över vägen och in i vegetationen. Hade jag kommit 5-8 sekunder tidigare hade jag blivit rammad. Jag ringde omedelbart 112, men föraren (som var ensam i bilen) verkade helt okej när jag stannade för att skapa mig en bild av läget. Han kunde till och med låna min telefon då SOS Alarm ville prata med honom. Otäckt ändå!
 
Fyra träningspass under veckan och 16 totalt under augusti som varit något av en vilomånad. Nu steppar jag upp en aning och planerar att träna två - vila en osv under september.
 
Under elevernas första skoldag visade det sig att jag och vår tysklärare Monica båda hade röt/vitrandig överdel på oss. Jag skojade när jag pratade inför alla elever att Monica och jag ringde varje morgon och stämde av vad vi skulle ha för outfit under dagen. Idag var det dags igen... :)
 
 
Var snälla mot varandra och ha en riktigt trevlig helg!
 
//Steven :-)

Kommentera här: