Födelsedagar i kubik

Imorgon är det den 25 januari och en fullständigt galen tid med födelsedagar i vår närmaste familj når sin ände. Inom 26 dagar har vi följande födelsedagar inom familjen:
  • 31 december - min svärdotter Emelie
  • 1 januari - barnbarnet Adrian
  • 9 januari - jag fyller år
  • 9 januari - min svägerska Birgitta
  • 13 januari - barnbarnet Axel
  • 23 januari - min älskade fru
  • 25 januari - min dotter Marie-Helene
  • 25 januari - min svärson Calle
  • 25 januari - min svägerska Galina
 
Som om inte det vore nog är det ytterligare tre nära släktingar som fyller inom samma period:
  • 7 januari - mina barns kusin Magnus
  • 8 januari - Magnus sambo Karin
  • 16 januari - min svåger Bengt
 
Sedan är kommer en miniansamling under maj:
  • 10 maj - min bror Jörgen
  • 14 maj - min "syster" Denice
  • 15 maj - min svärson Jonas
  • 22 maj - min bror Lars-Göran
 
Därefter andas vi ett tag innan det är dags för det tredje och sista födelsedagsracet:
  • 18 augusti - min dotter Ellinore
  • 26 augusti - min svärfar Lennart
  • 31 augusti - mitt barnbarn Sixten
  • 3 september - mitt barnbarn Elvira
  • 24 september - min son Fredrik
 
Märkligt ändå hur det kan klumpa ihop sig på det sättet och det passar ju extra bra i januari när bankkontot är som mest påfyllt. Eller inte...
 
//Steven :-)

Kommentera här: