Tripsis



Nu har jag sett dem på riktigt! Så in i helvete bra! Jag talar om bandet där min dotter Ellinore är med, nämligen Tripsis! Tidigare har jag sett dem på en suverän unplugged-konsert samt under en spelning där de var ganska oinspirerade pga dåliga förutsättningar vad gällde publik och teknik.

Ikväll spelade de som förband till Veronica MaggioBK Bar och Resaturang i Strängnäs. Grym spelning från början till slut och om du klickar här kan du se ett rejält bildspel från kvällen. Det är av förklarliga skäl mest bilder på Ellinore och jag vet hur glad och lycklig hon är över att ha fått chansen att ingå i detta band. För att kompensera att hon dominerar bildserien måste jag berätta lite om de andra medlemmarna i bandet.

Nils Henriksson är musikgeniet som skriver låtarna, spelar klaviatur och sjunger lead. Han skriver grymma låtar och behärskar allt som har med det musikaliska att göra. Sköter han sina kort rätt, så kommer han att gå långt.

Axel Fagerberg spelar trummor som en gud och körar på ett utmärkt sätt. Till hans förtjänst ska också sägas att han har de bästa mellansnacken.

Gustaf Fagerberg spelar gitarr på ett sätt som åtminstone får mig att bli grymt imponerad. Han körar också en del och har en underbar energi på scenen.

Teodor Wolgers är en extremt begåvad musikant och suverän basist med en enorm potential. Även han är fantastiskt sevärd på scenen.

Ellinore då? Hon sjunger och körar i ett kör(!!!!), spelar gitarr och har enligt mig en smittande utstrålning på scenen som är obetalbar.

Samtliga i bandet är 15 år utom Axel som är 17 år.

Vill ni lyssna på hur Tripsis låter rekommenderar jag ett besök på deras MySpace. Vill ni köpa deras utmärkta demo (inspelad i höstas) är det bara att kontakta mig med en kommentar eller ett mejl så fixar jag det.

//Steven :-)
 

Kommentera här: