Fredagsuppdatering 11 maj 2018

Veckans fredagsuppdatering skrivs från ett hotell vid Makarskarivieran i Kroatien. Vi kom hit idag och det är tredje gången sedan hösten 2015 som vi bor på detta underbara "all-inclusive-hotel". Första gången blev vi helt förälskade vilket innebar att vi återkom ett drygt halvår senare för att bland annat fira vår 30-åriga bröllopsdag på denna anläggning.
 
Återkomsten 2016 blev inte bara positiv. Mycket av det vi älskade 2015 hade förfallit, framförallt engagemanget och servicen från personalens sida. Vi lyfte det med "guest relation" där vi angav mängder av konkreta saker som inte var bra och vi tyckte oss se en uppsnäppning redan under samma vecka. Därför var det underbart att komma tillbaka idag och se hur hela hotellet med dess personal var rejält på tårna i alla dess delar. Idag var det precis så bra, och lite till,från hur vi minns det från 2015.
 
Det var tidig uppstigning i natt eftersom planet skulle lyfta från Arlanda redan kl 06.00. Jag sov bara en knapp timme, men har å andra sidan tagit alla chanser jag kunnat för att sova under dagen idag. Flygresan, busstransfern, vid poolen, på stranden, i rummet osv. Ge mig ett par dagar så är jag i full form igen.
 
När vi var här 2016 hade vi ett rum med havsutsikt som vi älskade, men tyvärr glömde vi skriva upp rumsnumret. För en knapp månad sedan skickade vi ett mejl till hotellet med en bild utifrån på vilket rum vi skulle vilja ha. Det fungerade! Vi fick exakt det rummet och det är alldeles bedårande. Förra gången kunde vi titta på delfiner från balkongen och vi när en liknande dröm den här gången. Adriatiska havet är verkligen något alldeles extra och den solnedgång vi ser från hotellet är magisk. Det är för övrigt en solnedgång över Adriatiska havet, fotograferad från vårt hotell, som sedan ett drygt år prytt min bakgrundsbild i headern på den här bloggen.
 
 
I övrigt har veckan varit okej. Vi var ute och åt i Strängnäs i lördags vilket var trevligt men restaurangen i fråga (Grekisk Taverna i Strängnäs) har klara förbättringspunkter. Vädret har ju varit magiskt, vilket förlåter det mesta. Vi passade också på att flanera lite i Strängnäs och trots att jag levt över 50 år i närheten av staden vet i tusan om jag någonsin tidigare varit uppe vid den vackra kvarnen. Självklart gjorde vi också som alla andra, fotograferade oss vid de vackra körsbärsträden i full blom vid Västerviken.
 
 
I tisdags arrangerade vi Europaskolans kväll i skolan, en form av öppet hus och det blev superlyckat med besök av ett par hundra vårdnadshavare och andra anhöriga samt en positiv inställning från elever och personal.
 
Tränat har jag gjort varje dag sedan förra fredagsuppdateringen, dock inte idag. Under veckan passerade jag 100 träningspass under 2018 och jag gnuggar vidare mot årsmålet 180.
 
Var snälla mot varandra och ha en fantastiskt trevlig helg.
 
//Steven :-)

Kommentera här: