Juni blev en bra träningsmånad

Jag är väldigt nöjd med juni ur träningssynpunkt. Det är också första månaden i år då jag känt att kroppen svarat på träningen vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag börjat sova ikapp allt jag ligger efter. Vila är som bekant en viktig ingrediens i all träning.
 
Totalt blev det 20 pass under månaden och det är tangerat "junirekord". 2008 var ju mitt mest galna träningsår och då sprang jag lika många gånger. Så här har det sett ut de sista fem åren vad gäller antalet träningspass.
 
 
77 träningspass totalt under perioden februari-juni (egentligen 75 pass mars-juni) känner jag mig verkligen supernöjd med och jag kommer garanterat passera 100 den här sommaren.
 
När det gäller hur långt jag sprungit är jag också tillfreds. Hittills i år har det blivit drygt 63 mil vilket är ungefär 15 mil mer än förra året. Även här är det bara rekordträningsåret 2008 som slår årets träningsmängd, även om man utgår ifrån avverkad distans.
 
 
Till sist en titt på viktutvecklingen. Den är inte lika smickrande och jag är medveten om att jag genom att förändra en del i kost- och dryckesvanor ganska lätt skulle kunna få ett betydligt bättre utfall. Hur som helst är jag glad för att jag i fredags hade min lägsta vikt hittills i år och att jag ligger 2,1 kg under min startvikt som jag vägde in på vid årsskiftet.
 
 
Juli kommer kunna bli lite strulig träningsmässigt eftersom vi har två olika semesterresor inbokade. Jag hoppas dock hinna springa ca 15 pass under månaden och hoppas det räcker för att åtminstone bibehålla både form och vikt.
 
//Steven :-)
 
 

Kommentera här: