Livets efterrätt

Ja, så brukar det heta när man får barnbarn och idag har vi fått vårt första barnbarn då Fredrik och Emelie fått sin lilla Sixten som vägde 3390 gram och var 53 centimeter lång.

Det som de nyblivna föräldrarna nu får uppleva är en fantastisk resa där det gäller att njuta varenda sekund. Tiden går så extremt fort och man måste ta vara på den. Jag tycker det var som igår som Fredrik föddes och jag undrar många gånger vart alla dessa år tog vägen. Nu får vi dock en ny chans att på nära håll uppleva en bebis och det känns verkligen som en lyx att ha barnbarn. Alla dagliga måste och bestyr tar föräldrarna hand om och vi kan nöja oss med att ta hand om det kravlösa umgänget vilket verkligen är en välsmakande efterrätt.

Självklart hoppas vi på fler barnbarn vad det lider. Förutom Fredrik har vi ju två underbara döttrar också, så det ska kunna bli mycket efterrätt de närmaste decennierna.

Till sist ett konstaterande som jag gjort även tidigare. Farfar låter äldre än morfar, men jag står gärna ut med att vara både och även om det dröjer lite innan jag blir morfar. Jag kan också lova att jag inte känner mig en sekund äldre nu när jag är farfar än vad jag gjorde tidigare i eftermiddags när jag "bara" var pappa.

//Steven :-)

Kommentera här: