Ny taktik för att komma upp på bloggbanan igen

Bloggen har verkligen levt en undanskymd tillvaro den senaste tiden. Jag vet att många av er brukar säga att det inte gör så mycket, men jag vill faktiskt hålla igång min blogg och blir irriterad på mig själv när jag prioriterar ner den.

Jag har aldrig sett min blogg som en ren dagbok. Jag har hellre valt att skriva om företeelser och annat som jag reagerar eller funderar över, men har nu kommit fram till en ny taktik för att komma igång med bloggandet. Jag tänker faktiskt ramla in i dagboksspåret och sedan får vi se vart skrivandet tar vägen.

Idag har det varit måndag och det är ju inte direkt veckans favoritdag. Efter en intensiv repetitionsperiod av vår julshow och genrep samt föreställning i helgen så var jag rejält trött i morse. Till råga på allt fick jag gå upp extra tidigt eftersom vi skulle lämna vår bil på verkstaden för att fixa en mystiskt ljud som hörs när man kör på ojämna vägar. Jag körde in till Strängnäs där min hjältinna till fru väntade eftersom hon hade jobbat i natt. Därefter var det raka spåret till jobbet och måndagsförmiddagarna är inte att leka med, lektioner i ett sträck från kl 08.00 till 12.00 med blott tre 10-minutersraster emellan. Eftermiddagen var sedan fylld av diverse möten och det var inte många sekunder jag hann pusta ut.

När jag var klar på jobbet åkte Helena och jag in till Strängnäs. Dels för att hämta bilen, men också för att rösta på Ellinore som Strängnäs lucia. Åh vad jag önskar att hon kan bli vald till lucia, men det är lite antiklimax i så fall eftersom jag och älsklingen befinner oss i Egypten under luciadagen. Jag får hoppas att Jerry (Ellinores pojkvän) har lust att filma evenemanget åt mig.

Väl hemma från Strängnäs hann jag ta en powernap på en kvart innan jag slängde i mig mat för att sedan dra vidare till Södertälje och en hockeymatch mellan SSK och Lidingös U16-lag. Det blev en behaglig historia som slutade 13-2 efter att SSK tagit ledningen med hela 8-0 i första perioden. Det var extremt lugnt för mig som domare och för ovanlighetens skull blev jag inte speciellt svettig ens. Det blir säkert tuffare de närmaste två dagarna då jag dömer Åker-Trångsund i division 2 och på onsdag Södertälje-Lidingö igen, men nu är det J18.

Jag var hemma strax efter kl 23 och när jag dömt hockey har jag svårt att sova direkt. Skrivbordet kallar också ständigt på uppmärksamhet och här sitter jag nu fast klockan har passerat ett på natten. Dock ska jag strax gå och lägga mig eftersom klockan ringer om ca fem timmar igen. Imorgon bitti har jag lovat att hjälpa en kollega med en sak ganska tidigt och kan därför inte ligga och snooza allt för länge, något jag annars älskar att göra.



Dagens bästa:
Trots en stressig dag på jobbet har jag känt mig glad och harmonisk.

Dagens bekymmer:
Fattar inte hur jag ska hinna med alla måsten under december. Jag vill ju inte vara helt slut när jag åker till Egypten och jag vill ju inte ligga i solstolen och tänka på allt jobb jag har framför mig när jag kommer hem.

Dagens överraskning:
SSK:s U16-lag har det absolut bästa mottagandet i hela Sörmland för oss domare. Proffsigt och trevligt in i minsta detalj.

//Steven :-)

Kommentera här: