Mitt 2009 del 4 (oktober-december)

Då har jag kommit fram till den fjärde och sista delen av min sammanfattning av 2009. De månader jag nu ska redogöra för ligger ju ganska nära tillbaka i tiden. Det har varit en tid då jag haft sjukt mycket att göra och tyvärr inte hunnit blogga i den omfattning jag önskat.

Oktober

I början av oktober hade vi premiär för vår revy Uppskjutet som vi hade snabbrepeterat. Vi spelade sju föreställningar under tre helger och det blev en skitbra revy som folk uppskattade men som tyvärr inte drog så mycket publik som vi var värda. Arbetet med revyn präglade stora delar av höstens första del, inte minst allt material som skulle skrivas.















Jag gjorde come back som hockeydomare efter nästan sju veckors uppehåll pga halsinfektion och revyspelande.





Vi besökte första omgången av Dansbandskampen i Strängnäs och hade en skitrolig kväll.





Den sista dagen i oktober drog iväg på ytterligare en härlig kryssning med Birka Paradise. Det tråkiga med den kryssningen var att vår kamera blev stulen.



November

Tillsammans med klassen hade vi en underbar heldag på Grafikens hus i Mariefred.



Jag blev uppvaktad på Fars dag.





Mitt hårda arbetstempo i kombination med allmänt tuffa förutsättningar i skolan gjorde att jag började må riktigt dåligt.



Dansbandskampen rullade vidare. Många av mina kompisar pissade på programmet, men jag försvarade både banden och konceptet.



Jag vaccinerade mig mot svininfluensan.



Min dotter Marie-Helene fick VG på sin C-uppsats.



Tillsammans med Helena och Ellinore besökte jag Cirkus och såg musikalen Cats, vilken var kanonbra. Däremot var det smolk i glädjebägaren att få P-böter. Jag missade parkeringstiden med två futtiga minuter.





Jag lättade på lädret och köpte en dyr och fin digital systemkamera.





Vi (jag, Helena, Ellinore och hennes pojkvän Jerry) åkte på en fantastisk semester till Sharm-El-Sheik i Egypten.









December

Under semestern kom jag äntligen igång med att läsa Stieg Larssons Millenniumtriologi. Bra läsning!



Vi besökte finalen av Dansbandskampen tillsammans med Ellinore och Jerry. Det var packat med folk och en underbar stämning i hallen när The Playtones vann. Totalt blev det tre besök på plats under DBK.





Musikhjälpen i P3 pågick under en vecka och gjorde ett enormt intryck på mig.





Jag velade länge mellan äkta julgran eller plastgran. Familjen ville ha en äkta gran och det belv det också.





Vi firade julafton här hemma tillsammans med alla våra barn och deras respektive. Mysigt var bara förnamnet...



//Steven :-)

 

1 Elin:

skriven

fölnamnet? :)

Kommentera här: