Fredagsuppdatering 13 september 2024

Bara fem dagar sedan jag senast la ut en uppdatering om mitt liv och leverne, men jag vill ju tillbaka till ordningen med just fredagsuppdateringar. Dessutom fredag den trettonde idag, en dag som skrockfulla människor ser som extra olycksbådande. Det finns olika teorier om varifrån detta kommer, men den allra vanligaste torde vara att Jesus korsfästets på en fredag och att de var tretton personer runt bordet under den sista måltiden. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) lugnar oss emellertid och säger att det inte händer fler olyckor fredag den trettonde i jämföresle med andra dagar under året.
 
Min dag så här långt har inte innehållit några olyckor. Tvärtom har det varit en bra dag då jag ägnade förmiddagen åt ett givande och trevligt möte då jag och biträdande rektor Ola träffade vår motsvarande kollegor på Europaskolan Rogge i Strängnäs. Det fanns en del att dryfta. Under eftermiddagen var jag till vårt ekonomikontor och signerade ett stort antal olika dokument. Det mesta numera signeras ju digitalt, men fortfarande finns det gamla hederliga pappersdokument som jag skrivas under. Efter det har jag varit hemma och jobbat några timmar.
 
Jag ligger faktiskt ovanligt bra till i min framförhållning på jobbet. Det hänger mycket ihop med duktiga medarbetare som hanterar olika frågor på ett bra sätt och därmed inte hamnar på mitt skrivbord. Vi har också haft en jättefin inledning på läsåret med superbra stämning bland eleverna. Igår arrangerade vi Skoljoggen på skolan och jag var på plats ute i spåret och gjorde mitt bästa för att heja på alla duktiga elever, oavsett om de sprang eller bara promenerade. Jag borde varit med och sprungit, men så blev det inte. Jag har bra kontinuitet i mitt eget löpande just nu. Det blir ca tre mil i veckan, fortfarande i lugnt tempo för att undvika nya skador.
 
Arrangemanget av Skoljoggen drog till sig viss medial uppmärksamhet efter förra veckan då vi sköt upp ett antal aktiviteter på grund av att vi har varg i området. Det har varit en hel del observationer även denna vecka, men med 300 elever och 35 vuxna ute i skogen skulle det mycket till om vargen skulle visa sig.
 
Veckan i övrigt har egentligen inte innehållit något utöver det vanliga. Jag har jobbat mycket och som jag sa har det resulterat i att jag känner att jag ligger bra till. Det kan behövas eftersom jag i nuläget har 29 olika möten inplanerade nästa vecka. Ju mer man har att göra, desto viktigare är det att vara välplanerad.
 
 
Vi har beställt en semesterresa till Kap Verde i november. Vi var ju där även förra året, men då hade jag fortfarande stora problem med min inkontinens och hade kateter. Nu är jag rejält revanschsugen och ser bland annat fram emot att kunna bada, något som var uteslutet för ett år sedan.
 
Nu önskar jag er en trevlig helg! Kom ihåg att vara snäll och gör goda handlingar för andra.
 
//Steven :-)
 
PS! Har ingen bild ifrån det som hänt i mitt liv under den senaste veckan, därför bjuder jag istället på en dagsaktuell bild på våra vackra dalior som fortfarande står i full blom.
 
 
 

Kommentera här: