Sprit från Tyskland

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag fyllt jämnt ganska nyligen. Eftersom jag bestämde mig för att ha en stor fest med nästan 100-talet gäster så insåg jag snabbt att en redan dyr fest skulle bli svindyr om jag skulle gå till bolaget och köpa öl/vin/sprit.

Därför tog jag det modiga beslutet att beställa alkoholdryckerna från Tyskland. Fölrutom att jag någon gång på en bussresa stannat vid någon bordershop, är mina erfarenheter av att handla alkohol på det sättet lika med noll. Jag har ju vänner som åker ner till Tyskland och lastar bil, och i vissa fall släpkärra, full men det var ingenting jag var sugen på.

Jag valde istället att beställa via nätet hos ett företag som heter Tegalob (läs namnet baklänges så förstår ni varför de heter som de gör). Då fungerar det som så att alkoholen beställs för sig och transporten för sig. Själva beställningen gick hyfsat smidigt och nu var det bara att vänta på leveransen som i slutändan skulle ske med Bussgods till Läggesta. Några dagar innan min födelsedagsfest anlände så den 178 kg tunga leveransen till uthämtningsstället. När jag kom dit blev jag upplyst om att det saknades tre kolli, jag hade bara fått 18 kartonger istället för beställda 21.

Förutom det ekonomiska avbräcket hamnade jag i visst trångomål inför festen. När jag packade upp kartongerna hemma var det 18 flaskor rödvin som saknades och jag var rejält irriterad och arg. Ännu mer förbannad blev jag när det visade sig att man bytt ut både vitt och rött vin mot andra, billigare, märken utan att kreditera mig för det. Det fattades också några saker och ytterligare andra varor var felexpedierade.

Jag mejlade och ringde kors och tvärs. Tyvärr blev det ingen lösning innan festen, men det löste sig ändå. Dock fortsatte min krig för att få ersättning för det som inte hade levererats alternativt levererats fel. Dagarna gick och jag började misströsta, men sen en dag fick jag följande mejl från Tegalob:

Beklagar verkligen det inträffade. Finns inga ursäkter. Förklaringen kan måhända vara att det varit en extrem belastning tiden före jul både på packpersonal och våra lagersaldo då varor gått åt fort. Men det är egentligen helt ointressant information för dig då du lika väl blivit negativt drabbad.
Vänligen återkom med ett belopp du anser är en korrekt och schysst ekonomisk kompensation för det inträffade som vi båda kan leva med. Förhoppningsvis har kunna ha viss glädje för ersättningsvarorna.
 
Meddela också om du vill ha detta insatt direkt på ett bankkonto eller om du kan tänka dig att ge oss en ny chans och då få det som en rabattkod att använda nästa gång du handlar.
 
Med vänliga hälsningar, Mit freundlichen Grüssen, Best regards

Stefan 
Tegalob.com Support


Jag gjorde en schysst överenskommelse med Tegalob som gör att de garanterat får en ny chans när det behövs och stärkt av denna framgång tog jag ännu en kontakt med företaget som var ansvariga för leveransen (Transaver). De svarade aldrig på mina påstötningar, men efter några dagar fick jag besked från Payson att jag hade pengar att hämta ut.

Summa sumarum blev jag helt nöjd med uppgörelserna och slutet gott allting gott. Dock blev jag avrådd av Bussgods att använda mig att Transaver som leverantör i framtiden. Det lär i och för sig dröja innan jag beställer 178 kg alkohol igen.

//Steven :-)
1 Jesper Christensen:

skriven

Hallå



för din information, kan det väl inte vara Tran Saver är skyldig till 3 paket kommer att vara borta från lasten anländer till Bussgods i Sverige till din Bussgods-ombudsman .. Det är olyckligt att det händer, men absolut Tran Saver har ingen fel på att det kommer att vara borta, men Bussgods är ansvarig för transporten

2 Manne:

skriven

Gjorde en beställning via Tegalob och Transaver till min och min frus 40-årsfest som var för över 2 mån sedan. Det hela slutade med att vi fick handla från systembolaget och jag sitter här och bestrider fakturor över varor jag aldrig fått.

/Manne

Kommentera här: