Fredagsuppdatering 16 mars 2018

Fredagsuppdatering exakt mitt i vintermånaden mars. 15 dagar har vi bakom oss, 15 dagar har vi framför oss och där mitt emellan befinner vi oss nu. Ungefär så som Alf Henriksson skaldade:
"Dagen idag är en märkvärdig sak. Tänk - evighet fram och evighet bak!"
 
När jag gick från jobbet idag frågade jag min biträdande rektor Ola vad vi skulle sätta för betyg på den här veckan samtidigt som jag föreslog en trea på en femgradig skala där både varit uppe på en femma och nosat, men även nere i källaren där ettan bor. 3- kunde Ola sträcka sig till och visst finns det saker som grumlar samtidigt som det finns mängder av positiva saker att lyfta fram.
 
Den gångna helgen aktiverade jag mig med V75-trav på Sundbyholm där jag bland annat fick se On Track Piraten vinna i högsta klassen. Tioåringen har tjusat oss travintresserade sedan 2011 och sprungit in nästan 16 miljoner kronor. På bilden här nedanför intervjuas tränaren och kusken Hans R Strömberg av Åsa Elmroth på TV4.
 
 
Jag hoppade över det sista loppet och åkte in till Stiga Sports Arena där Guif spelade handboll mot Skövde. Det gäller att hinna med allt...
 
I söndags hade vi storfrämmande i Stallarholmen då Babben Larsson besökte Vikingavallen. Hon genomför en turné där hon besöker Sveriges alla 25 landskap och i varje landskap uppträder hon på fyra platser där hon aldrig uppträtt tidigare. I Sörmland blev det Mellösa, Barva, Stallarholmen och Järna som förärades med besök. Babben är en stabil leverantör av träffsäker igenkänningshumor och jag tycker att hon var bra. Hon höll på i ca 1 timme och 40 minuter och det kändes aldrig segt. Tänk vad många gånger jag själv stått på den scenen, en tid i livet jag kan längta tillbaka till ibland.
 
 
Även den här veckan behöver Ellinore ditt stöd i kampen om att stanna kvar på musiklistan Sörmland Topp 5. Skriv P4Sörm 5 i ett sms som du skickar till nr 72250. Gör det nu!
 
 
Träningen rullar på och jag har tränat sex dagar den senaste sjudagarsperioden. Just nu känner jag mig i fbra form och vid den obligatoriska fredagsvägningen i morse var det min lägsta vikt sedan 8 december förra året. Fortfarande alldeles för mycket, men det går åt rätt håll.
 
Ikväll startar Hibo Viking på Bollnästravet och imorgon ska vi gå på Aladdin tillsammans med Sixten Stiga Sprts Arena. På söndag har älsklingen konsert med sin kör och den kanske jag bör titta på... utöver det blir det träning, vedkörning och en massa andra saker som ska hinnas med på helgerna.
 
Då återstår att önska er en trevlig helg och gör ert bästa för att vara snälla och sprida godhet till varandra.
 
//Steven :-)

Kommentera här: