Fredagsuppdatering 12 januari 2018

Fredag igen! Det är ju en veckodag då man gärna vill komma i skaplig tid från jobbet, men det är ytterst sällsynt och lika illa var det idag då klockan blev så pass mycket att min planerade träning gick om intet. Störande eftersom gårdagens träningspass var dåligt, men jag får acceptera att den här veckan stannade vid fyra pass.
 
På tal om kropp och träning. Jag har ju haft lite skador till och från under det senaste året. Nu har jag fått ont i benet och diagnosen är glasklar, nämligen buktande disk i ländryggen. Det är verkligen ingen outhärdlig smärta och bara bra att fortsätta träna. Jag håller min sjukgymnast med jobb i alla fall och idag har jag fått råd på övningar som hon säger ska hjälpa mig.
 
Nåja, en är ju inte 55 längre... sen i tisdags är jag 56. Jag fyllde år och fick en lika otippad som rolig present av min älskade fru. Dessutom ett par hantlar som hjälper mig med finliret i rehabträningen av min smärtande arm. Födelsedagen firades stillsamt utan några gäster, men det var en jättemsyig kväll tillsammans med älsklingen.
 
 
Veckan på jobbet har varit bra. Härligt att det är igång igen och vårterminen är ju så behaglig med diverse lov som bryter av och ljuset som kommer tillbaka. Känner mig grymt taggad och förhoppningsfull inför andra halvan av läsåret.
 
I lördags var vi på bio och såg Ted - För kärlekens skull. En jättebra film som jag tror fångade Ted Gärdestads liv ganska bra, det är ju trots allt en spelfilm och inte en dokumentär. Bra skådespelarinsatser och underbar musik. Däremot störde jag mig lite på några budgetscener, bland annat när han uppträdde och produktionen tydligen inte hade råd med tillräckligt många statister för att skapa ett större och mer kompakt publikhav.
 
 
Tillbaka till födelsedagen! För första gången sedan jag skaffade Facebook för 8-9 år sedan tackade jag inte alla gratulanter med en egen kommentar vilket jag hade velat göra, men det hade tagit mig alltför många timmar.. Det är ju galet vilken härlig egoboost det är att få alla dessa grattis, även om det bara är i den sociala-medie-och-låtsas-världen.
 
Från den bekräftelsegivande egoboosten är steget inte så långt som till att prata bekräftelse i allmänhet. Det här två år gamla inlägget dök upp bland mina facebookminnen häromdagen och inlägget gäller banne mig fortfarande i alla sina delar.
 
 
I förra fredagsuppdateringen utlovade jag en tillbakablick varje vecka till den tid då min blogg var ny, det vill säga för tio år sedan. Här är veckans jubileumsinlägg, publicerat den 12 januari 2008.
 
 
Till sist. Vår dotter Ellinore bubblar (gulligt ord!) på musiklistan Sörmland Topp 5. Rösta gärna på henne genom att ta fram telefonen, skriv ett sms med texten P4Sörm 6 (OBS! mellanslaget) och skicka iväg till 72250. Här nedanför kan ni höra en intervju med henne från igår och dessutom låten hon tävlar med.
 
 
Nu önskar jag alla er en riktigt fin och trevlig helg. Var snälla mot varandra så mår vi alla mycket bättre.
 
//Steven :-)

Kommentera här: