Fredagsuppdatering 20 april

Det blir en kort fredagsuppdatering den här veckan trots att jag är glad och på bra humör. Gyllene Tider sjöng en gång i tiden "...äta, jobba, sova, dö..." i sin låt Gå och fiska. Det är väl ungefär så som min vecka har varit. Det har varit jobb, träning, mat och sömn. Allt för mycket av det förstnämnda, ganska mycket av det andra (fem pass där jag fortfarande lider av en skadad hälsena/vad), lite för lite av det tredje och alldeles för skralt av det sista.
 
Det enda som stuckit ut är troligtvis att jag var på handboll tillsammans med Fredrik i lördags då vi såg Guif åka ur slutspelet i kvartsfinal mot Kristianstad. Vi var glada ändå! Och idag har jag bokat säsongsbiljetter till nästa säsong :)
 
 
 
Från igår till idag har vi haft två av våra älskade barnbarn här och nedanstående filmklipp visar hur storebror Adrian kan få lillebror Axel att skratta.
 
 
Bra flyt på jobbet trots mycket att göra. Ett positivt och givande lönesamtal med min chef. Galopp för Hibo Viking i Umeå ikväll. Fantastiskt väder!
 
Så snabbt går det att sammanfatta en vecka då vi dessutom nåddes av det tragiska beskedet att Tim "Avicii" Bergling avlidit, endast 28 år gammal. Utan att känna till dödsorsaken är det naturligtvis ett tragiskt människoöde som nått sin slutdestination. Jag är ingen housefantast, men tycker att Avicii jämte Swedish House Maffia stått i särklass inom den genren då deras musik med sin kompakta ljudmatta samtidigt varit tydligt melodisk. Min kära dotter har för övrigt som trubadur tolkat Avicii.
 
 
Var snälla mot varandra och ha en riktigt trevlig helg!
 
//Steven :-)
 
 

Kommentera här: