Fredagsuppdatering 22 september 2017

Ännu en vecka har passerat i ett rasande tempo. Märkligt det där, samtidigt som jag vill att det ska bli fredag så önskar jag att tiden skulle gå långsammare. Veckan har varit bra, men det började inte så bra om vi räknar från den förra fredagsuppdateringen.
 
Jo, först började det bra när barnbarnen Sixten och Elvira var här och hälsade på. Deras pappa Fredrik kom också hit och vi hade en jättemysig fredagskväll, men i lördags morse kände jag av någon form av virus eller bakterie som bråkade med min mage. Jag var ju magsjuk någon gång i vintras, men innan dess hade jag inte varit magsjuk sedan slutet av 90-talet. Nu var det ingen bamsemagsjuka, men jag hade ont och jag var helt dränerad på ork och energi. Det innebar att jag mest låg i soffan eller sängen och vilade/slumrade/sov. Det var en besvikelse eftersom vi hade planerat att gå ut och äta samt titta på Borgfilmen på bio. Restaurangbesöket var ju bara att fetglömma, men jag mobiliserade kraft till att orka köra till Strängnäs där vi kollade på filmen. Aningen större planer blev bara en tummetott.
 
Filmen var bra! Jag mådde ju inte hundra, men hade ändå behållning av filmen som är lite speciell. Jag var extremt intresserad av tennis 1980 då filmen utspelar sig och jag hade ett otal duster i tennis med min 16 år äldre kompis Peter. Då var jag alltid McEnroe och han var Borg. Jag har alltid varit fascinerad av den hetlevrade amerikanen och gillade hans spelstil. Det mest sjuka i filmen var för övrigt den porträttlikhet som Sverrir Gudnason visade upp som Björn Borg. Under söndagen mådde jag bättre utan att vara helt på topp, men det var inget snack om att jag skulle kunna jobba under måndagen.
 
 
Jobbet ja! Det känns så sjukt bra på skolan. Det är naturligtvis många faktorer som samspelar, men det var längesen jag trivdes så otroligt bra med min totala arbetssituation. Personalen är helt fantastisk och vi jobbar precis i den riktning som jag vill och som jag vet kommer att ge resultat. Eller... vi ser redan resultat även om vi har en lång och mödosam väg att vandra innan vi är exakt där som jag vill att vi ska vara. Hatten av för alla som bidrar! Jag har för övrigt gjort tre lektionsbesök under veckan och det är nog det allra bästa i mitt jobb, när jag tar mig ut i klassrummen och följer undervisningen på nära håll. Idag har vi haft en kompetensutvecklingsdag. Kompetensutveckling är ett av de vackraste orden jag vet...
 
I söndags röstade jag i kyrkovalet. Jag står till och med på listan för Öppen kyrka och det gick bra för oss. Faktum är att vi fick drygt 60 % av rösterna i Stallarholmens församling. Halvskaplig kross!
 
I måndags var det handboll i Eskilstuna. Hemmalaget Guif vann en spännande och välspelad match mot Sävehof med 29-28. Jag älskar Stiga Sports Arena och jag älskar våra fasta platser. Nästan mitt på mittlinjen och på fjärde raden. Det blir inte så mycket bättre än så.
 
 
Tre träningspass har det blivit under veckan. Att det inte blev fler skyller jag på att jag var sjuk, men de pass jag kört har varit riktigt bra. Vid två tillfällen har jag löpt (totalt över 21 km) och sedan har jag kört ett styrketräningspass.
 
Jo, just det... jag stannade för att byta halvljuslampor på verkstaden för en dryg vecka sedan och idag hämtade jag ut en ny bil. Det var en affär jag inte såg komma och det känns nästan pinsamt att byta bil efter bara drygt två år, men faktum var att det var många fördelar för mig att byta just nu. Bilar är egentligen inte viktigt för mig, jag är inte intresserad på det sättet utan det är ett transportmedel som bara ska starta och fungera. Ur den aspekten är jag ödmjukt tacksam för att jag kan ha en bil som är ny. Sen är jag fullt medveten om att en bilaffär alltid är en dålig affär. Eftersom den nya bilen i princip ser likadan ut som den gamla så hoppas jag att inte någon, förutom ni som läser detta, märker det.
 
Nu väntar en spännande helg. Min dotter Ellinore släpper en EP med fyra egenskrivna låtar och firar detta med en releasefest i Stockholm imorgon kväll. Vidare startar Hibo Viking på Östersundstravet imorgon kväll och felfri vinner han sitt andra lopp, det är jag tämligen övertygad om. Dock har han som bekant fem raka galopper bakom sig vilket dämpar förhoppningarna en smula. På söndag ska vi fira Fredrik som fyller 32 år. Herre Gud! Det är 32 år sedan som jag blev pappa för första gången...
 
Nu önskar jag att ni är snälla mot varandra och att ni alla får en trevlig helg!
 
//Steven :-)

Kommentera här: