Fredagsuppdatering 15 september 2017

Dags för fredagsuppdatering precis när vi kommit halvvägs in i september. Snart är det höst på riktigt och jag ser inte fram emot mörkret och hala vägar när jag ska pendla till jobbet. Riksväg 55 är en väg som definitivt inte är byggd för dagens trafikvolym, i synnerhet inte för alla tunga fordon som trafikerar den vägen. I vintras var dessutom snöröjningen under all kritik. Jag skrev ju för någon vecka sedan om hur jag blivit ögonvittne till en singelolycka och i måndags skedde en hemsk och tragisk dödsolycka på vägen som jag åker varje dag. Då fick jag leta mig hemåt på små grusvägar som jag inte trodde fanns.
 
Förra helgen var det seriepremiär för Guif i handbollens elitserie. Det blev överraskande förlust mot IFK Skövde Stiga Sports Arena, men lördagseftermiddagen var ändå värd. Dels föregicks huvudmatchen av en mycket underhållande  veteranmatch med massor av legendariska före detta toppspelare, ledda av Tomas Svensson respektive Bo "Bobban" Andersson. Dels är det en fröjd att vara i Eskilstunas nya fina arena. 
 
Veckan på jobbet har varit toppen. Det känns så himla bra just nu och vi har, genom ett gott teamwork och en stadig pedagogisk kompass, lyckats utveckla skolan i rätt riktning. Just nu genomför jag medarbetarsamtal och det är en ynnest att få sitta och prata med medarbetare på tu man hand om deras och skolans utveckling. Vi har även denna vecka haft ett föräldramöte, vilket var välbesökt och positivt. På två föräldramöten under åtta dagar har vi haft nästan 200 vårdandshavare hos oss och de verkar dela vår bild av att det blåser medvind hos Europaskolan Malma.
 
Den gångna veckan har också inrymt många möten och dessutom en trevlig lunch igår med människor som jag sätter stort värde på och vars erfarenheter gör mig klokare. Att träffa människor i olika sammanhang är alltid utvecklande och vissa människor som korsar ens väg betyder extra mycket. Dessutom, vilket jag varit inne på tidigare, försöker jag samla på bra människor. Det finns gott om dem, de bra människorna alltså.
 
Det är ingen vidare ordning på min träning just nu och den här veckan har det bara blvit tre pass. Det är praktiska hinder som kommit i vägen, men det ska definitivt bli en uppryckning.
 
Det var allt för denna gång. Längesen jag hade en fredagsuppdatering utan bilder, men så blev det. Nu ska jag ägna mig åt barnbarnen Sixten och Elvira som är på besök över natten.
 
Var snälla mot varandra och ha en riktigt trevlig helg!
 
//Steven :-)
 
 
 
 

Kommentera här: