Fredagsuppdatering 6 oktober 2017

Veckans fredagsuppdatering skrivs på min iPhone från en balkong på Hemera Barut hotel i Side, Turkiet. Det börjar skymma ute, de flesta gästerna gör sig lite finare till kvällen. Det faktum att jag skriver på telefonen gör att formateringarna inte blir exakt som jag vill ha dem.
 
 
Veckan har varit underbart skön och avkopplande. I vissa avseenden är vi besvikna på hotellet som har extremt hög rating både hos Ving och TripAdvisor. Framförallt lyfts den enormt gästvänliga personalen fram, men tyvärr har vi generellt fått ett helt annat intryck. Visst, vi kanske hade alltför höga förväntningar efter alla positiva recensioner vi läst och vi fattar att det i mångt och mycket måste vara pisstråkigt att jobba på ett all-inclusive-hotel, men det här är alldeles för dåligt, faktiskt på gränsen till uselt i många fall. Vi misstänker också ett korrupt system där gäster betalar dricks i förväg för att få en service som ska ingå i priset... Nu förtar inte detta glädjen från oss. Det finns flera uppsidor med hotellet och vädret har verkligen varit grymt bra med tanke på att vi är inne i oktober. Inte en molntuss och bortåt 30 grader i skuggan. Havet håller fortfarande en temperatur på ca 26 grader.
 
Jag ska hålla mig kort idag och återkommer kanske i nästa fredagsuppdatering med fler detaljer från vår vecka här i Side. Det är fyra år sedan vi senast var i Turkiet (då i Bodrum) och i Side har vi faktiskt inte varit sedan 2006. Mina korta bildtexter här nedanför ger också lite mer fakta om vår vistelse här i Turkiet.
 
 
På Arlanda stötte vi ihop med kompisen Jalle Laine som, tillsammans med sin sambo Malin, lusigt nog också skulle med på samma plan för att semestra en vecka i Alanya.
 
Vädret har varit perfekt. I solen hat temperaturen krupit upp mot 45 grader.
 
Luncherna är ju inte alltid de nyttigaste....
 
Vi hittade perfekta platser på poolområdet där vi njöt av sol och goda drycker.
 
En stadig morgonrutin för oss är 4 km powerwalk innan frukost. Skönt att kicka igång kroppen!
 
Att smörja in sig med solskyddsfaktor varje dag tycker jag är vidrigt tråkigt. Undantaget är väl när jag får smörja älsklingens rygg.
 
En tradition när jag hittar en sandstrand... Jag har samlat på mig ett antal såna bilder nu ❤️❤️❤️
 
När man fått lite brun och fin solbränna är det dags att klä sig i vitt.
 
Jobbet har jag försökt hålla ifrån mig. Det har gått ganska bra då jag vet att gänget på skolan klarar sina arbetsuppgifter alldeles galant utan mig. Mina biträdande rektorer Marie och Ola är dessutom kompetenta att upprätthålla ledningsfunktionen på bästa sätt. Några saker har jag emellertid petat i och i solstolen har jag kommit till utvecklade insikter som jag tar med mig hem till skolan.
 
Imorgon skulle jag ha suttit på Friends Arena tillsammans med Sixten (och Fredrik/Emelie) för att se Sverige spela VM-kval mot Luxemburg. Det plågar mig att jag svek Sixten, men nästa gång det är läge för fotboll då ska jag vara på plats.
 
Var snälla mot varandra och ha en riktigt trevlig helg. Vi flyger hem efter midnatt imorgon lördag och landar med andra ord på Arlanda mitt i natten mellan lördag och söndag. Kroppen kommer inte att jubla över att få komma tillbaka till gymmet på söndag kväll. Långt därifrån...
 
//Steven :-)
1 josefine:

skriven

Ville bara kika in och önska dig en trevlig helg (:

Svar: Tack! Vilken fin och proffsig blogg du har :)Eftersom jag är lite sen i mitt svar på din kommentar så får jag önska dig en en fin vecka. Må så gott!
Steven

Kommentera här: