Fredagsuppdatering 10 november 2017

Dags för fredagsuppdatering och det kan vara den kortaste och mest intetsägande fredagsuppdatering jag skrivit sedan jag började skriva den i bloggen för snart ett år sedan.
 
Anledningen till den korta fredagsuppdateringen stavas jobb. För andra veckan i rad har jag arbetat oerhört mycket och därmed inte hunnit med så mycket annat. Sömnen blir lidande och det sociala livet blir lidande, men sådant är mitt jobb och ni vet att jag tycker mig ha världens bästa jobb. Det är med andra ord inget beklagande, utan bara ett konstaterande.
 
Förra lördagen, på vår 37-årsdag (se förra veckans fredagsuppdatering), unnade vi oss att äta ute. Vi tog bussen in till Mariefred och åt på Slottspaviljongen vilket alltid är lika bra. Extra kul att jag där träffade vår tidigare grundskolechef i Strängnäs kommun, Andreas Gydingsgård, som är tillbaka i Sverige efter att ha bott några år i Bogotá, Colombia.
 
Den lilla tid jag kunnat ägna åt annat än att arbeta har jag vigt åt träning, åtminstone i början av veckan. Fyra pass hann det bli innan jag fick en rejäl känning i baksidan av låret i onsdags kväll och därför har jag valt att vila några dagar efter det. I tisdags tränade jag faktiskt dubbla pass, styrketräning på morgonen och intervallöpning en dryg timme under kvällen.
 
Tillbaka till jobbet där jag fortsätter med mina medarbetarsamtal. Jag älskar dessa samtal och särskilt den första informella halvtimmen som jag viger åt att lära känna medarbetaren lite mer ur ett personligt perspektiv. Jag är privillegierad som får ta del av så många människors olika livshistorier och det ökar min förståelse hur mycket som helst. Den förståelsen hoppas jag kunna ta med mig in i ett ännu bättre ledarskap för varje enskild individ.
 
#MeToo-kampanjen må ha klingat av en aning, men fortfarande avslöjas hemska förhållanden här och där. Senast i raden har situationen på Dramaten blivit belyst och en av de mest profilerade programledarna på Sveriges Radio har tydligen också haft ett vidrigt beteende. Det gör faktiskt lite ont i mig att personer jag sett som väldigt vettiga och dessutom viktiga i samhällsdebatten, visar sig vara riktigt obehagliga. Den framstående komikern och radioprofilen är definitivt två människor som jag trodde så mycket bättre om, men det är bara att konstatera att man inte ska lita på den fasad som visas upp i media.
 
Det var nog allt. Inga selfies, faktiskt inga bilder överhuvudtaget och inget glättigt. Bara en vanlig vecka i november i landet där invånarna i konungariket Sverige längtar till jul och att ljuset så sakta ska återvända.
 
Var snälla mot varandra! Hur svårt kan det egentligen va?
 
Trevlig helg!
 
//Steven :-)
 
PS! Har ännu inte hunnit ta fajten med bilförsäljaren, men jag har åtminstone betalat fordonsskatten.
 
 

Kommentera här: