Fredagsuppdatering 31 mars 2017

Det är min trettonde fredagsuppdatering sedan jag började skriva dessa i bloggen och jag är ganska nöjd med nyordningen. Det finns också en ständigt närvarande dröm att hinna blogga om många fler saker, men just nu räcker inte tiden riktigt till.
 
Fredagar brukar jag försöka sluta jobba i hyfsad tid, men idag hade jag ett viktigt möte som inte slutade förrän kl 17. Det fick konsekvensen att jag faktiskt hoppade över ett planerat träningspass på gymmet, men det har ändå blivit 24 pass under mars och därmed totalt 69 hittills under 2017. Orkar jag hålla den här takten så kommer jag att nå mitt mål om 160 pass under 2017 redan i månadsskiftet juli-augusti.
 
På tal om träning så duschar jag alltid på gymmet. Ja, det kan ju låta konstigt men min bedömning är att merparten av de som gymmar väljer att duscha hemma. Där får jag verkligen utmana en av mina stora fobier, nämligen hårfobi. Det kanske är en överdrift att kalla det fobi, men jag tycker det är fruktansvärt äckligt med ansamlingar av hår i handfat och på golvbrunnsgaller. Nedanstående bild är tagen en randomkväll på gymmet och inte det värsta jag sett, långt ifrån. Jag vet inte om det beror på avsaknad av eget hår på huvudet eller vad det är som gör att jag tycker det är så äckligt med hår.
 
 
Förra veckan, den 21 mars, var det prick ett år sedan som jag började jobbet som rektor på Europaskolan Malma. Då var jag borta på utbildning, men i tisdags när vi hade ledningsgruppsmöte uppmärksammades jubileet av min fina ledningsgrupp. De hade bakat en banankaka (jag älskar bananer och kakor...) och dessutom fick jag ta emot nedanstående samling med omdömen om mig själv. Därmed var det aldrig sinande bekräftelsebehovet mättat för en stund :) Tack Marie, Ola, Elisabet och Ola.
 
 
I övrigt har veckan varit ganska o-händelserik. Jag har känt mig i bra balans, mått bra, fått ganska mycket gjort, men sovit lite för lite. Definitivt en vecka som inte sticker ut och även såna veckor har sin charm.
 
Vi har ju haft tre hundvalpar kvar, men den här veckan har två av dessa flyttat till sina nya hem. En hamnade i Uppsala och en hamnade i Örebro. Den tredje har varit utackorderad, men om allt går som vi hoppas kommer även han att få ett nytt hem nästa vecka.
 
 
Imorgon ska jag på 50-årsfest vilket ska bli grymt kul. Under den största delen av kvällen ska jag vara gäst, men när lördag övergår till söndag går jag från gäst till DJ. Även i övrigt har jag massor att göra. Trädgårdsarbete, plugg och sådant som tillhör jobbet. Bara att ta en sak i taget och njuta av att det blivit april, en vårmånad på riktigt.
 
Var snälla mot varandra och ha en riktigt trevlig helg!

Kommentera här: