Fredagsuppdatering 24 mars 2017

Dags för veckans fredagsuppdatering och nu vankas det äntligen vår. Vårdagjämningen är passerad, gradantalet kommer att stiga till tvåsiffrigt i helgen då vi dessutom övergår till sommartid och därmed blir det ännu ljusare på kvällarna. Dessutom är det lönefredag för de flesta, men precis som förra månaden inte för mig och andra som får lön den 27:e.
 
Mitt humör har åkt lite berg-och-dal-bana under veckan. Jag har koll på orsakerna, men självklart stör det lite när det kommer en dal även om jag vet anledningen. Kanske är det extra irriterande när det egentligen varit en toppenvecka med tre dagar på rektorsutbildningen och två fullmatade kompetensutvecklingsdagar på skolan. Rektorsutbildningen glider in på upploppet och det här var vårt sista internat innan avslutningsinternatet i mitten av maj. Slutuppgiften, som ska vara inne om fyra veckor, stressar naturligtvis en del och en stänk av vemod finns också eftersom det varit en fantastisk utbildning med bra lärare, vass litteratur och många spännande föreläsare och jag har dessutom haft turen att hamna i en basgrupp som jag älskar. Alla häftiga förrätter och desserter på Stora Brännbo i Sigtuna kommer jag också sakna.
 
 
I onsdags kväll var jag, älsklingen och Marie-Helene på Harrys för att äta och lyssna på Ellinore som höll i musikquizet. Det var gott (åt en stor toast skagen till huvudrätt....) och väldigt mysigt. Jag gillar verkligen stämningen på Harrys i Strängnäs.
 
Tränat har jag naturligtvis också gjort, men mindre än vanligt på grund av rektorsutbildningen och krogbesöket. Hur jag än försöker tänja på dygnet så fixar inte ens jag att hinna med allt. Jag hade planerat för tre dagars vila, men abstinensen blev för stor i Sigtuna och jag sprang en halvmil i hotellets fina gym. Totalt blev det fyra träningspass under veckan och det känns fortsatt väldigt bra.
 
Under tio söndagskvällar har jag följt dramaserien Innan vi dör på SVT. I söndags var det dags för sista avsnittet och det var en galen nagelbitare. Jag har verkligen älskat serien som bitvis varit så spännande att jag nästan haft ont i magen. Jag imponeras enormt av Adam Pålsson som spelat huvudrollen och i min bok är han Sveriges nästa stora skådespelarstjärna.
 
 
Roligare än så här blir det inte och det kanske är början till slutet för mina fredagsuppdateringar som haft en livslängd på 3-4 år (jag har inte exakt koll). Eller så känner jag bara så just ikväll när inte humöret är tipp-topp.
 
Jag önskar alla en riktigt trevlig helg. Se det positiva hos era medmänniskor och var snälla mot varandra!
 
//Steven :-)
 
 
1 Anonym:

skriven

Får hjälpa dig blåsa lite liv i detta, är inte fyra träningspass i veckan lite i minsta laget? 😀

Svar: Hahaha! Verkligen i minsta laget.... nu siktar jag på sju pass kommande vecka :)
Steven

Kommentera här: