Tack för goda råd och sympatiyttringar

När jag skrev min fredagsuppdatering igår så nämnde jag att min mentala form inte är den allra bästa. Naturligtvis förstod jag att det skulle bli reaktioner och jag funderade både en och två gånger innan jag valde att uttrycka mig som jag gjorde. Eftersom jag valt att ge en inblick från mitt liv i form av fredagsuppdateringar tycker jag ändå att det är viktigt att inte bara visa upp glättiga selfiebilder, härliga upplevelser och min egen förträfflighet. Som för de flesta andra finns det ju även en annan sida av livet vilken inte är fullt lika rolig att berätta om.
 
Mitt syfte är inte heller att få sympati och bekräftelse. Tvärtom kan jag nästan rodna lite genant över de fantastiska saker vissa av er uttrycker. Återigen så vill jag poängtera att jag har det bra, bättre än de flesta och är tacksam över det. Samtidigt är jag ju oerhört tacksam, glad och priviligierad för alla goda råd jag får. Jag tar till mig av all kärlek och omtanke som jag tolkar in i era reaktioner via kommentarer och privata meddelanden. Jag lyssnar också på era råd. Det är naturligtvis inget nytt under solen, men visst behöver jag påminnas om ett och annat, där är era erfarenheter guld värda. Tack! Ni är verkligen kloka och mycket av det ni säger vet jag ju egentligen om, men det är så otroligt svårt att förändra sig själv och sitt eget beteende.
 
Hur som helst. Tack alla ni fina, snälla, omtänksamma, bekräftande människor som engagerar er i hur lilla jag mår. Jag uppskattar det! Jag lyssnar! Jag försöker vara lite bättre och lite klokare imorgon. Men vad ni än gör, tyck inte synd om mig. Det är bara jag som kan göra de förändringar i mitt liv som eventuellt behöver göras. All min kärlek till er och jag lovar att göra mitt yttersta för att vara rädd om mig själv och kunna leva det liv jag vill leva tillsammans med familj och vänner.
 
//Steven <3
 
 

Kommentera här: