Fredagsuppdatering 27 januari 2017

Fredag igen och därmed dags för fredagsuppdatering. Jag är brutalt trött efter ännu en högintensiv vecka och det dröjer nog ytterligare innan jag hinner sova ikapp. Fast samtidigt mår jag toppenbra, inte minst för att det känns så himla bra på skolan vilket är viktigt för mig. Tack till alla mina medarbetare som gör ett grymt jobb. Dessutom hade vi en mycket uppskattad temakväll för föräldrar i tisdags kväll. Jag tror benhårt på det relationella och inte minst med föräldrar. Kan vi dessutom sprida kunskap om skolan så blir samarbetet mellan hem och skola ännu bättre.
 
Det har inte bara varit jobb i veckan. I söndags firade vi vår svärdotter Emelie som fyllde 30 år på nyårsafton. Att firandet skedde nu har naturligtvis sina orsaker, men som bekant är sent bättre än aldrig.
 
Träningen rullar på. Jag har inte hunnit vara på gymmet lika många gånger den här veckan, men fyra pass har det blivit sedan jag skrev den förra fredagsuppdateringen och jag hoppas hinna träna både lördag och söndag. Träningsrekord för januari blir det oavsett, mer om det i nästa veckas fredagsuppdatering då jag kan sammanfatta januari.
 
Jag har avslutat veckan med två dagar på rektorsutbildningen. Jag börjar rulla in på upploppet av en utbildning som varit så enormt bra och givande, i maj är det slut och jag kommer att sakna detta samtidigt som det kommer att frigöra massor av tid. En starkt bidragande orsak till att det fungerar så oerhört bra är att min basgrupp är helt underbar. Vi är nästan den enda basgruppen på hela vår utbildning (100 pers från början) som fortfarande är intakt utan avhopp. Tack Jonas, Helen, Ros-Marie, Anna-Karin, Sofie och Ulrika för att ni är så bäst.
 
Igår lyssnade vi på en helt enormt bra föreläsare, Paul Otto Brunstad från Bergen. Han föreläste om ledarskap med en väldigt filosofisk touch och det gick rakt in i både hjärta, hjärna och själ. Fantastisk! Jag lärde mig massor och fick även bekräftelse om ett beslut och en åtgärd jag redan genomfört, nu förstod jag verkligen varför det gick så bra trots att jag egentligen bara litade på min intution.
 
 
Den enda nackdelen med rektorsutbildningen är att den motverkar min viktminskning. Maten på Stora Brännbo i Sigtuna, där vi oftast huserar, är enormt god. Fikat går inte heller av för hackor och min karaktär är inte bättre än att fikafatet kan se ut så här :)
 
 
Nu önskar jag alla en riktigt trevlig helg! Var snälla mot varandra och titta gärna på nedanstående filmklipp som blivit en viral succé de senaste dagarna. Vi avslutade rektorsutbildningen med den filmen och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. Det är mer som förenar oss än som skiljer oss åt.

//Steven :-)
 

Kommentera här: