Fredagsuppdatering 25 augusti 2017

Årets trettiofjärde fredag och därmed årets trettiofjärde fredagsuppdatering. Jag är glad och nöjd, vilket det finns flera orsaker till men framförallt beror det på vår skolstart och jag återkommer till den mot slutet.
 
I söndags var vi i Stockholm och gratulerade Ellinore som fyllde 24 år förra fredagen. Några jättemysiga timmar tillsammans med alla tre barn och två av våra barnbarn.
 
 
I tisdags kväll styrde jag kosan till Gävle där Hibo Viking gjorde sin fjärde start. Efter segern i debuten hade det blivit två raka galopper och efter tisdagskvällen är det tre raka galoppmisslyckanden. Trots detta fick han sista pengarna i loppet och tjänade 5 500 kr vilket kändes snudd på pinsamt. Han är oerhört kapabel, men måste sluta med fjantet att galoppera. Ny chans i Östersund redan på tisdag, men då tittar jag på loppet framför datorn.
 
 
Jag fortsätter att hitta galenskaper i tidningarna. Den här hittade jag i EskilstunaKuriren/Strengnäs TIdning och den är så himla kul eftersom denna Rolf Pettersson säger att "Jag minns så väl kvällen de vann svenska schlagerfestivalen 1973 med Ring Ring"
 
 
Problemet för denna Rolf som minns "så väl", är att ABBA inte vann med Ring Ring 1973. De kom trea efter Malta (Claes af Geijerstam och Göran Fristorp) och Ann-Kristin Hedmark.
 
Idag meddelade Anna Kinberg Batra att hon avgår som partiledare för Moderaterna och det var naturligtvis väntat. Jag har aldrig riktigt förstått att ett sånt stort parti inte hade bättre alternativ än att välja henne som partiledare för några år sedan, Hon har aldrig övertygat på mig, men Moderaternas stora problem är att väljarna i nuläget inte har någon aning om vilken politik de för. När AKB uttalat sig har hon likt en papegoja mest upprepat att Stefan Löfven ska röstas bort som statsminister. Just detta är väl som att slå in den mest öppna dörr som finns för en moderat och det förstår jag och alla andra väljare, men vilken politik vill egentligen föra? Jag har ingen aning trots att jag är rejält intresserad av politik. Under Fredrik Reinfeldts tid var det glasklart vad partiet ville. Arbetslinjen med sänkt skatt på arbetsinkomster var supertydlig och enkelt formulerad. 
 
Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om AKBs man, David Batra. Han har byggt en hel showhöst på att han är gift med en statsministerkandidat. Nu blir det bråda dagar att anpassa manuset till att elefanten i rummet blivit reducerad till en föredetting, alltid ihågkommen som partiledaren som aldrig fick leda sitt parti i ett val. Bara en sån sak, vilken nesa! Hon sällar sig till Maria Leissner och Håkan Juholt vilka också var partiledare som aldrig fick spela match...
Inledningsvis hintade jag om att jag är glad och nöjd tack vare vår skolstart. Glad och nöjd är egentligen inte tillräckligt starka adjektiv för att beskriva vad jag känner, jag är överlycklig! Det har varit fyra toppendagar och det finns många enskilda faktorer som ligger bakom detta. Den allra viktigaste nyckeln är ju bra och kompetent personal med rätt inställning till både sitt jobb och sina elever. I det avseendet är jag 100 % nöjd med årets laguppställning, de kommer att göra stordåd. En annan sak som sticker ut är det faktum att vi från och med detta läsår har en egen matsal med egenlagad mat. Eleverna är lyriska över matens kvalitet och jag kan garantera att det inte går att hitta bättre skollunch än den som serveras hos oss under ledning av Mattias och Jerry. Magiskt bra! Just idag vill jag inte byta jobb med nån på hela jorden. Bästa eleverna + bästa personalen + bästa maten = bästa skolan!
 
Jag fortsätter att träna varannan dag och det känns löjligt soft. När vi kommer in i september är det dags att öka volymen efter en lugnare period. Hittills har jag tränat 169 pass under 2017.
 
Var snälla mot varandra och ha en trevlig helg!
 
//Steven :-)
 
 
 
 

Kommentera här: