Fredagsuppdatering 28 april 2017

Ännu en vecka att lägga till handlingarna, åtminstone om man tänker att veckan börjar på lördagen och slutar på fredagen. Nu tänker jag inte så i vanliga fall eftersom jag vill ha det bästa kvar, det vill säga helgen, till sist. Däremot är en fredagsuppdateringsvecka upplagd på det sättet... krångligt? Ja! Onödigt? Ja! Ointressant? Ja!
 
Nåväl, fredagsuppdateringen skrivs från ett hotellrum vid Stureplan i Stockholm. Här har vi varit sedan igår och det är en överraskning från mig till älsklingen. Vi är bra på sånt, att överraska varandra med olika saker. Tajmingen var kanske inte den bästa då Helena jobbat tre nätter sedan i söndags och hon hade inte sovit många timmar då vi hoppade på bussen igår för att åka till tåget.
 
 
I Stockholm gick vi till hotellet och installerade oss innan det blev middag på Drottninggatan och ett pit stop vid Nalen.
 
 
Därefter styrde vi kosan mot Chinateatern. Älsklingen var fortfarande lyckligt ovetande om att vi skulle titta på den kritikerrosade publiksuccén The Book of Mormon. Föreställningen var fantastiskt bra. Skruvad! Rolig! Energisk! Snygg! Rapp! Tajt! Jag förstår att den blivit så uppskattad och att den ska fortsätta att spelas under hela höstsäsongen. Linus Wahlgren och Per Andersson i huvudrollerna var magiskt bra. Per är ju en av våra stora idoler, men att se Linus leverera på den nivå han gjorde var en positiv och glad överraskning. Stort plusbetyg även till Anton Lundquist, men hela ensemblen + orkester var grymma. Hyfsade platser hade vi också... i mitten på första raden :)
 
 
Idag har vi mest ägnat oss åt shoppning. Tyvärr är ju vädret helt värdelöst, vilket det varit under hela april. Därför visar sig inte ens körsbärsblomningen i Kungsträdgården från sin bästa sida. Struntsamma om vädret är dåligt, vi njuter av några dagar off och som jag sagt så många gånger förr: Min älskade Helena är min bästa vän och vi har så roligt tillsammans.
 
 
Veckan i övrigt har varit fullspäckad med jobb. Förutom det gamla vanliga har vi haft ett föräldramöte med vårdnadshavare till elever som ska börja på vår skola i höst. Det var ett väldigt bra föräldramöte och det är verkligen ett forum jag trivs i.
 
I onsdags hade vi en så kallad stiftelsedag där alla Europaskolors personal möts och dessutom med vår stiftelsestyrelse närvarande. Det blev en toppenbra eftermiddag, inte minst tack vare en lysande föreläsare i form av Malin Rapp. Hon är före detta extremsportare och föreläste om hjärn- och motivationsforskning.
 
 
Träningen har tyvärr gått lite på sparlåga, men det har blivit fyra pass sedan förra fredagsuppdateringen. Nästa vecka är det dags att skruva upp intensiteten igen, särskild efter sånt här fika som jag unnat mig idag.
 
 
I lördags hade vi vår yngsta dotter Ellinore och hennes sambo Calle hemma hos oss. De har inte sett filmen En man som heter Ove tidigare och nu tittade vi på den tillsammans efter en god och trevlig middag.
 
Det kanske bästa har jag sparat till sist. I tisdags kväll fick jag reda på att jag blivit godkänd på min slutuppgift på rektorsprogrammet. Det var en lättnad då jag inte var 100 % nöjd med det jag lämnat in. Tre år snart till ända och jag har fixat det, trots en ständigt tuff arbetssituation, utan en enda rest eller komplettering. Lite stolt över det faktiskt. Den 18-19 maj har vi avslutning i Sigtuna och sedan är det dags att ta farväl av världens bästa kurskompisar och lärare.
 
Idag stannade vi till vid Åhléns och tog några bilder där terrorattacken skedde för tre veckor sedan. Det föranleder mig att som vanligt önska att ni alla ska vara snälla mot varandra. Trevlig valborgshelg!
 
 
//Steven :-)
1 Malin:

skriven

Grattis till godkänd uppgift!!

Kommentera här: