Sammanfattning av träningsveckan

Jag fattar att det är fullständigt ointressant att läsa om en hur en överviktig rektor tränar och sover, men vissa inlägg behöver jag få skriva för min egen skull och jag är fortfarande fascinerad av mitt träningsarmband, siffror och statistik.
  • Jag sprang 2 gånger. Blygsamma 4 km per tillfälle, men någonstans ska man ju börja.
  • På vågen var det 0,6 kg ner och totalt -1,3 kg sedan startvikten den 2 januari.
  • Jag sov totalt 48 timmar, vilket motsvarar ett snitt på 6 timmar och 51 minuter per dygn. Den mesta sömnen under helgen då jag snittade 9 tim 24 min per dygn. Under arbetsveckan låg sömnsnittet på 5 tim och 52 min per dygn. Att jag skriver per dygn beror på att det inte alltid bara är nattsömn, utan även någon power nap ibland.
  • Av min sömn betraktas drygt 80% som rofylld och resten som orolig.
  • Jag satt totalt 72 timmar vilket motsvarar tre av veckans sju dagar.
  • Jag förbrände 19 496 kalorier.
  • Jag gick och sprang 55 252 steg.
  • Jag nådde i snitt upp till 93% av aktivitetsmålet. Under helgen då jag tränade låg det långt över 100%, men veckornas allt sittande vid skrivbordet och i möten tar ut sin rätt.
//Steven :-)

Kommentera här: