Mitt 2013 - juni

Underbara juni! Den ljusaste månaden på hela året bjöd tyvärr inte på något vidare bra väder, men som tur var skulle det bli bättre.
 
Första halvan av månaden var det en intensiv slutspurt i plugget. För första gången var jag toastmaster vid niornas lunch i Riddarsalen Mälsåkers slott. Dagen efter var vi tvungna, på grund av pissvädret, att hålla skolavslutningen i vår sporthall vilket alltid känns som ett misslyckande då alla våra elever drömmer om att hämta sina avgångsbetyg på trappan till Mälsåkers slott.
 
Så här stilig var jag som toastmaster vid niornas lunch
 
Lördagen den 15 juni var det dags för mig att sprina Å-varvet i Eskilstuna. Det var tredje gången som det 10,5 km långa loppet arrangerades och jag lyckades med mitt mål, nämligen att slå mitt eget personliga rekord. För första gången sprang jag loppet på en kilometertid under 5 minuter vilket utifrån mina förutsättningar är mycket bra.
 
Bild tagen efter 3 km av Å-varvet
 
Här återstår bara några hundra meter och jag är på väg mot personligt rekord
 
Tillsammans med Jonas efteråt. Som vanligt slog han mig och jag har insett att jag aldrig kommer att rå på honom, men får skylla på åldersskillnaden.
 
Helena jobbade på midsommarafton och det var rent ut sagt en pisstråkig midsommar.
 
Desto roligare blev det efter midsommarhelgen då vi åkte tåg till Göteborg på en tredagarssemester tillsammans med Fredrik, Emelie, Sixten, Marie-Helene, Jonas, Adrian och Ellinore. Vi hade några härliga dagar som vi tillbringade på stan, på Liseberg och Universeum. Vi bodde på Gothia och totalt sett var det en mycket lyckad resa.
 
Fredrik och Sixten åker karusell på Liseberg
 
Radiobilarna är en av mina favoriter...
 
...Kållerado en annan, men mest av allt tycker jag om...
 
...Flumride!
 
Marie-Helene och Helena åker Jukebox
 
Uppskjutet! Ellinore och Marie-Helene gör något jag aldrig skulle våga
 
Emelie vann en stjärnvinst...
 
...medan jag fick hålla tillgodo med en Paradisask
 
Hela gänget (utom jag) på stan
 
Adrian såg nöjd ut, han hade ju tummen med sig
 
På Universeum
 
//Steven :-)

Kommentera här: