Vart är språket på väg?

Jag har ett antal gånger ondgjort mig över att många (de flesta) inte vet skillnaden på var och vart längre. Överallt hör man okunniga människor säga vart ligger det? vart bor du? Jag har tagit upp ämnet mer i detalj tidigare och ska inte tjata just nu, men jag blev mäkta irriterad när jag såg att ett så stort företag som Comviq också skriver fel på sin hemsida. Borde de inte ha språksäkrare människor som ansvarar för sånt?
 
Kolla här nedanför! "Vart hittar jag min senaste faktura?"
 
//Steven :-)
 
1 Ellinore:

skriven

Comviq är ju ett låtsasföretag. Skämmigt

Svar: Ja, någon borde få sparken :)
Steven

2 Elin:

skriven

Att du orkar, Herr Språkpolis ;-) Men jag tycker om dig ändå!

Svar: Det är mitt uppdrag här i livet :)
Steven

3 Alexander Hjelmesten:

skriven

Hej Steven,

Du ska ha ett stort tack för att du har påpekat det här grammatiska felet. Självklart så ska vi se till att det här blir åtgärdat.

Tanken är givetvis att allt som står skrivet på vår hemsida ska vara grammatiskt korrekt. Om du skulle upptäcka ytterliggare fel som vi har missat, så är du välkommen att kontakta mig.

Med vänliga hälsningar

Alexander Hjelmesten, Comviq

[email protected]

Kommentera här: