Hur kan folk gå på sånt här?

Förra veckan fick jag tre mail från Swedbank, eller rättare sagt från någon nätbedragare som utgav sig för att vara Swedbank. För mig är det enkelt att inte gå på såna lurenderjerier, särskilt denna gång eftersom jag inte är kund i den aktuella banken. Men jag begriper inte att så många går på dessa simpla knep och skickar sina inloggningsuppgifter via mejl. Dessutom är de ofta taffligt översatta, antagligen med Google translate och då blir svenskan därefter. Det borde väl varenda människa fatta att det bara är ruffel och båg?

//Steven :-)

1 Elin:

skriven

Min mamma fick också det mailet (hon har Swedbank) och jag sa direkt att det är fejk för dem kan ju inte ens stava. Däremot är det ju ändå värt att "kolla upp det", dvs kontakta Swedbank och tala om att mailet skickas till många och så vidare.

Kommentera här: