Hovet.... lägg ner!

Ni som följer min blogg har säkert koll på att jag inte har mycket till övers för kungshuset och hovet. Enkelt uttryck tycker jag inte att en monarki platsar i ett modernt demokratiskt samhälle.

Idag nås ännu en gång bottennivån när hovet på sin egen hemsida publicerar en intervju med Prinsessan Madeleine, som fått mycket kritik för att befinna sig i New York och där leva på skattebetalarnas pengar. Intervjun går att läsa på www.kungahuset.se och jag kan aldrig förstå, acceptera eller respektera att människan tilltalas med prinsessan. Hallå, det är 2012! Vad är det för fel på att säga Madeleine? Dessutom påstår Madelei.... förlåt Prinsessan, att hon inte lever på apanaget i New York utan på privata medel. Då undrar jag bara lite försynt: Vem har pröjsat hennes privata medel? Inte fan har hon jobbat sig till stålarna utan de kommer garanterat från oss skattebetalare på ett eller annat sätt.

PR har väl aldrig varit hovets starka sida och det är ett faktum som de bara gör allt tydligare. Nu fattas det bara att pappa Kungen kommer med något plumpt och förvirrande uttalande i frågan.

//Steven :-)

Kommentera här: