Ett år och ett kilo

Mitt viktminskningsprojekt 2011 slutade den 30 december på prick ett kilo minus jämfört med invägningen den 7 januari. Hade mållinjen legat en vecka tidigare, det vill säga innan julhelgen, hade minskningen varit drygt tre kilo. Med tanke på det är jag nöjd med årets viktutvecklingen. När jag synar min viktkurva finns det några rejäla uppgångar och de har sammanfallit med semestrar eller som i det senaste fallet, julhelg. Inte mycket att säga om och det är min lägsta årsskiftesnotering på många år. Endast vid fem tillfällen under året har jag legat över den vikt jag hade när 2011 inleddes och senaste gången var vecka 25.

Träningsmässigt, och då pratar jag bara löpning, blev det mitt bästa år sedan 2008. Under perioden 21 februari-28 augusti sprang jag 88 pass och den sammanlagda sträckan uppgick till 78,8 mil. En bra bit från rekordnoteringen 2008, men mer än godkänt. Hade jag inte åkt på en elak ledbandsskada i knät första helgen i september kunde det ha blivit ytterligare några mil.

Antal träningspass



Antal kilometer löpning



Viktutveckling i förhållande till startvikten den 7 januari



//Steven :-)

Kommentera här: