Den gångna träningsveckan

Faktum är att jag har tre orapporterade träningsveckor. Vecka 19 blev pannkaka träningsmässigt eftersom jag jobbade snudd på dygnet runt med vårkonserten  i Toresunds kyrka. Jag hann springa på måndagskvällen den veckan och det var i och för sig inte vad som helst, jag sprang nämligen årets första 19 km-runda.

Veckan efter var vi som bekant i Turkiet. Jag var lite duktig och var på gymet flera morgnar den veckan och där sprang jag några kilometer på löpbandet. En morgon var jag också ute och sprang några kilometer, men med tanke på övrigt leverne den veckan tänker jag inte tillgodoräkna mig den fjutträningen. När jag kom hem från semestern var jag för övrigt säker på att jag hade gått upp minst fem kilo, men så illa var det inte.

Den gångna veckan har varit tuff. Jag har jobbat alldeles för mycket och sovit alldeles för lite. Trots detta har jag gett mig ut och sprungit fem gånger fördelat på 3 x 5 km och 2 x 15 km. Förutom att jag känt mig helt slut i kroppen har det ändå varit en okej känsla med tanke på förra veckans totala sönderfall.

Om en knapp vecka är det dags att springa Å-varvet i Eskilstuna. Det är en kvartsmara, det vill säga drygt 10,5 km, och jag har naturligtvis inga problem att fixa det. Däremot hade jag hoppats vara i betydligt bättre form än vad som nu är möjligt och jag är ganska pessimistisk vad gäller mina möjligheter att prestera en tid jag kommer att vara nöjd med. Min målsättning får väl bli att springa hyggligt jämnt med svärsonen Jonas.

Trots obegränsat med mat och dricka under min all-inclusive-vistelse i Turkiet är det ingen katastrof på vågen. Jämfört med den sista noteringen jag skrev om i bloggen (6 maj) är det bara +0,1 kg och jämfört med dagen innan vi åkte på semester, väger jag faktiskt ett halvt kilo mindre.

//Steven :-)

Kommentera här: