Riktigt bra träningsvecka

Förra veckan blev en bra träningsvecka, trots vårt lilla stockholmsäventyr. Jag hann springa mina fem planerade pass och när jag sprang intervaller i tisdags kände jag för första gången i år att kroppen svarade på ett sätt som jag längtat efter länge. Den känslan höll i stort i sig även dagen efter då jag sprang 15 km. Totalt blev det alltså fem pass fördelat på 2 x 5 km, 2 x 15 km och ett intervallpass som varade i en dryg timme.

Även vågen log mot mig och jag hade gått ner ett kilo jämfört med veckan innan. Framförallt kan jag nog tacka en delvis ändrad kosthållning för detta, men självklart också att jag håller i min hårda träning.

Nu gäller det bara att försöka bibehålla träningsnivån samt att äta så nyttigt som möjligt, åtminstone de dagar vi inte har aktiviteter inplanerade. Orosmolnet är smärtande hälsenor, vilka jag är lite bekymrad över.

//Steven :-)

Kommentera här: