Så lite som kan göra mig glad

Jag är en bekräftelsemänniska som får näring av beröm, men det kanske vi alla är? Hur som helst, igår fick jag två mejl, eller rättare sagt ett meddelande på Facebook och ett meddelande på MySpace, som gjorde mig lite extra glad.

Det ena kom från en inte alltför nära vän, men ändå en härlig människa som jag och Helena har träffat och hoppas träffa många gånger igen i framtiden. Hon skrev bland annat så här: "Såklart jag kommer ihåg dig och din fru! Ni var ju så underbara! Vilken go energi:)"

Det andra kom från en före detta elev till mig, numera 23 år, som jag hade i årskurserna 5 och 6. Han skrev så här: "Fortfarande inte haft någon lärare som brytt sig så mycket om sina elever och skapat en sådan gemenskap och glädje som du gjorde."

Tack Angelica och Danne!

//Steven :-)

Kommentera här: