Jag älskar Mästarnas Mästare


Det är tredje säsongen för Mästarnas Mästare i SVT. En programserie som började lite i skymundan för två år sedan på en vanlig 20.00-tid mitt i veckan. För er som eventuellt har missat programmet så är det dryga tiotalet före detta framgångsrika svenska toppidrottsmän som lever ihop under några veckor samtidigt som de tävlar mot varandra i ett antal fiffigt konstruerade tävlingsmoment. Varje program avsluats med en nattduell som leder till att en av mästarna blir utslagen och tvingas lämna programmet.

Alla tre säsongerna har visat upp många härliga personligheter och delvis har åtminstone jag fått en ändrad syn på flera av idrottsmännen och kvinnorna, alltid åt det positiva hållet. Det vilar också en mysstämning över programmet vilket personifieras av programledaren, den alltid coola, Micke Leijnegard.

Under årets säsong har vi bland annat fått se den 68-åriga Evy Palm visa att hon fortfarande är oerhört vältränad, vi har sett Ingemar Stenmark fortfarande vara en vinnare, vi har sett Anders Limpar misslyckas med det mesta och inte minst har vi sett vilken skön levnadskonstnär Pekka Lindmark är. Trots att jag dömde Pekka på hockeyplanen i nästan 15 år har jag aldrig kommit honom nära, men jag har förstått nu att det till stor del säkert berodde på blyhet från målvaktsfantomens sida. Det framgår ju också att han lever upp till myten att inte vara något träningslejon, men å andra sidan är han en fantastiskt varm person med underfundig humor.

Den här säsongen har programmet fått en bättre sändningstid, söndagar kl 20.00 men det skulle definitivt fungera som fredags- eller lördagsunderhållning på prime time. Har ni missat Mästarnas Mästare så måste ni bänka er framför TV:n på söndag eller kolla in programmet på SVT Play. Här nedanför finns ett litet smakprov.

//Steven :-)

1 Janice2183:

skriven

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

Kommentera här: