Gul bil!

För ett antal år sedan, när våra barn var lite yngre
, blev jag introducerad i att man skulle slå till den bredvid när man såg en gul bil. Känslan var länge att det inte fanns speciellt många gula bilar på vägarna, men när jag och Helena var ute och åkte var det alltid hon som var snabbast och gav mig ett slägg slag på överarmen. Det senaste halvåret tycker jag dock att antalet gula bilar fullkomligt har exploderat. I takt med det har jag också blivit rappare att se dessa bilar och är den som oftast "slår" först när vi åker bil.

Varifrån den här löjliga grejen har kommit har jag ingen aning om, men efter ett tag är man fast. Jag måste också erkänna att jag skrattade gott när jag såg att det finns en grupp på Facebook som heter: "Gula bilar skapar våld på gatorna"

//Steven :-)

Kommentera här: