Återbesök

Eftersom mitt knä inte är helt smärtfritt, trots att det gått nästan två månader sedan jag opererade det, tog jag kontakt med ortopedmottagningen på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Först och främst måste jag säga att de blixtrade till och gav mig en tid efter två dagar och när jag kom dit i onsdags kom jag in ett par minuter innan min bokade tid.

Kontentan av besöket blev att läkaren inte tror att det är själva menisken som smärtar. Han avrådde mig inte från att träna, jag skulle bara vara observant på svullnad och inflammation. Det var nog det främsta syftet med mitt besök, att få reda på ifall jag skulle kunna förvärra något. Vi bokade dessutom in ett besök om 4-6 veckor med den ortoped som gjorde artroskopin på mig. Han är ju faktiskt den enda som vet exakt hur det ser ut inne i mitt knä.

Förresten var det ganska flashigt att slänga upp frikortet när kvinnan i receptionen bad om 300 kronor.

//Steven :-)
1 Susanne:

skriven

Hej. Bra att du kan fortsätta träna men vara observant. Håller med dig om att det är jä...ligt rolig att slänga upp frikortet när dem ber om 300 kr. Själv var jag till ortopeden den 27. Döm om min förvåning, jag kom också in före utsatt tid. Väl inne hos doktorn kändes det som om det redan var bestämt att dem ska göra en artoskopi. Varför måste man "bråka" så länge innan dem lyssnar och tar ens besvär på allvar. Tack för en bra blogg.

Kommentera här: