Varför hissas Skavlan?

Jag brukar alltid hylla SVT och en som i sin tur är hyllad i SVT är norrmannen Fredrik Skavlan som leder en talkshow med gäster på bästa sändningstid på fredagar. Jag såg några avsnitt förra säsongen och har sett bitar av årets säsong och fattar inte storheten överhuvudtaget. Visst har han superintressanta gäster i varje program (knappast hans förtjänst) men jag tycker inte att han får ut tillräckligt mycket av det. Han gör samma fel som många andra på det sättet att han inte lyssnar tillräckligt mycket på vad gästerna har att säga utan följer istället sitt i förväg uppgjorda manus. Den typen av intervjuare har jag svårt för och det ska mycket till innan jag ändrar uppfattning om honom.

Den här säsongen har jag förstått att Skavlan ska få göra 24 program vilket är ett halvår och det verkar omdömeslöst av beslutande TV-chefer. Det finns betydligt bättre lämpade personer att leda intervjuprogram och SVT-cheferna inte vet vem som kan göra det lika bra som vår norska vän, då kan de få ringa mig. Jag gör det antagligen inte lika bra - jag gör det bättre!

//Steven :-)
1 Edvina:

skriven

Skriv till SVT vettja ;-) Jag är frivillig att vara fin första gäst... Jag ska bara hitta på något att bli känd för... ;-)

2 Edvina:

skriven

Jaså, det är så det ligger till ;-) Hör av dig när jag ska komma ;-)

Kommentera här: