ÖoB eller ÖB

Jag fattar ingenting! Jo, det är klart att jag fattar jäkligt mycket, men Överskottsbolaget kallas ju i folkmun för ÖB och det förefaller ju helt logiskt eftersom det är begynnelsebokstäverna i delarna som bildar det sammansatta ordet. Likt förbannat står det ÖoB på deras logga och det sägs väl också Ö å B i reklamsammanhang.. Var ifrån har detta o smugit sig in? Överskott och Bolaget! Nån som begriper?



Att åka till ÖB är för övrigt ett stort och sant helgnöje här i mina krokar. Jag vet många som nästan har en snitslad bana som börjar med ÖB, fortsätter till Karlssons (också ett lågprisvaruhus vilket har devisen "Allt mellan himmel och jordfräs"). Sedan går färden vidare till Willys för att sedan avslutas på Donken. Allt inom ett behändigt avstånd av någon kilometer. Ett annat, nästan lika stort helgnöje, är att åka till återvinningsstationen och dumpa lite skräp hemifrån eller möjligtvis att ta en sväng till "brädgårn" och köpa nån list. Sånt är livet på landet!

//Steven :-)
1 kersti:

skriven

hihi, jag känner mig extremt träffad av ditt inlägg. konstigt det där med ÖB, har inte ens sett den där lilla bokstaven.

2 Elin:

skriven

Det kan vara lite vad som helst, mer tips på vad man kan göra: Hotellweekend i Sthlm, Liseberg i Göteborg etc etc...

3 The Almighty:

skriven

Här får du en låt som passar som nationalsång för er med ovan nämna helgnöje!

http://www.youtube.com/watch?v=eJoMrFiETUc

4 viktor:

skriven

ÖoB står för Överskott och begagnat.

Kommentera här: