Skidåkning

Idag var älsklingen och jag ute och åkte skidor. Det var inte helt lätt till att börja med eftersom åkern närmast oss som måste passeras är plöjd. Detta i kombination med att snötäcket inte är alltför djupt och att det blåst mycket, gör det i stort sett omöjligt att åka där. När vi kom ut på nästa åker, där det är höstsått alternativt äng, gick det på sitt sätt bättre. Fast just idag var skaren så pass besvärande att det var svårt att spåra. Vi hittade emellertid ett halvtaskigt spår på en knapp kilometer som någon annan vänlig själ hade gjort och totalt fick vi några kilometers skidåkning i kroppen.

Det är verkligen härligt med skidåkning och vi funderar på att byta ut vår utrustning från tidigt 80-tal till mer moderna grejer. Överhuvudtaget har det varit en vacker dag idag och några härliga foton kan vara på sin plats.

//Steven :-)












1 Empan:

skriven

Såg kommentaren nu, blogg.se är så knepigt nu för tiden, att allt man skrivt och alla kommentarer inte hamnar på första sidan utan försvinner efter någon timme...



Men jag blir glad bara ni kommer, kicks har jag ju lite att hämta ut för nu ja :D

Om ni vill köpa något köp något jag behöver, typ stekspade, vc anka och sånt haha. Som jag inte har råd att göra själv :D Eller köp något helgalet. Överraska mig.

Kommentera här: