Ett mestadels galet bra år

För ett år sedan bestämde jag mig för att börja blogga. Jag skrev mitt första inlägg på nyårsnatten, men av någon skum anledningen står det som publicerat redan i december 2007 vilket alltså inte stämmer och dessutom stör mig en smula. Just mitt bloggande under ett år kommer jag att återkomma till i ett senare inlägg, men det lär jag knappast hinna med innan tolvslaget utan det får bli morgondagens huvudvärk (vilken säkert infinner sig ändå av andra anledningar...)

Jag måste också be om att få återkomma till en årssammanfattning och dessutom med tankar inför 2009. På nyårsafton brukar jag alltid säga att det kommande året ska bli mitt och så tänker jag nu också.

2008 har ändock i många stycken varit ett otroligt bra år. Jag har träffat mängder av fantastiska människor. Min familj har mått bra. Min son har träffat en underbar flickvän och blivit antagen samt genomfört en chefsutbildning på sitt jobb. Min äldsta dotter har befäst sitt samboförhållande med sin härliga pojkvän och snart nått halvtid i sina högskolestudier till sjuksköterska. Min yngsta dotter har varit oerhört lyckosam i skolan och på scenen i massor av olika sammanhang.

Vi har varit iväg på ett par höjdarresor under året då vi varit i London och i Egypten. Massor av roliga kryssningar och flera galet underbara hotelweekendar har också stått på programmet. Jag medverkade till att ungdomsrevyn Sjåvven 3 blev en monumental succé och det är en av de lyckligaste perioderna i mitt liv. Jag har lämnat ifrån mig världens underbaraste nior och jag har tagit emot en ny underbar sjua. Kort sagt har det gått på räls vad gäller arbete och andra engagemang.

Mitt i allt detta har jag misslyckats med att sätta mig själv i fokus i mitt eget liv och det blir den stora utmaningen 2009. Alla framgångar till trots och mitt i allt som känns galet bra, finns en stressad, trött och ganska utsliten Steven som strävar vidare mot att hitta den perfekta harmonin i livet.

Som sagt... ta det som ett hot eller löfte, men jag återkommer kring ovanstående saker. Till dess önskar jag alla ett riktigt gott nytt år.

//Steven :-)

Kommentera här: